Aangekomen en toen?!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tommy Lindner - WaarBenJij.nu Aangekomen en toen?!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tommy Lindner - WaarBenJij.nu

Aangekomen en toen?!!

Door: Tommy Lindner

Blijf op de hoogte en volg Tommy

27 Februari 2010 | Suriname, Paramaribo

Aaiiighhttt People!

Hoe gaat ie met jullie? Met mij goed!
Deze week een drukke week gehad en nu is het dan vrijdag en ook ik heb lekker weekend!
Nja weekend?! Morgen wel weer vroeg op voor mijn eerste trip naar, jawell, BROWNSBERG! Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. We vertrekken om 07.00 en moeten zo'n 130 km in zuidelijke richting rijden! Later hierover meer!

De meesten van jullie weten nu waar ik verblijf, maar voor de achterblijvers hier dan nog even het adres; Suriname, Paramaribo, Bennies Park, Canadastraat 25.

Nu zit ik hier alweer iets langer dan een week en ik begin hier nu dan toch echt wel te wennen aan de mensen, het klimaat kortom ik voel me eigenlijk best wel thuis!

Ik ga beginnen waar ik gebleven ben, maar probeer het wel wat korter te houden, omdat de meesten de verhalen al wel zon beetje gehoord hebben ;)....

Nee nee het is dan toch echt geen droom besefte ik mij. Aangekomen Moesten we nog even op Kirsten wachten, omdat zij de sleutel voor ons had. Uiteindelijk kwam ze en konden we naar binnen. Het appartement is groter dan ik had verwacht. We hebben allebei een eigen chilkamer waar we ons zo nu en dan ook even lekker terugtrekken.

Nadat we alles zon beetje hadden uitgepakt zijn we met Kirsten boodschappen gaan halen. Dit deden we lopend, maar wat een ramp om hier over straat te lopen. Ze kennen hier geen voetpaden of fietspaden :P duss dat is altijd goed oppassen ;).. Alles ging goed en de eerste benodigde boodschappen waren gehaald.
Terug aangekomen hebben we gelijk even met onze buren kennis gemaakt. Tegenover ons zat een man met twee vrouwen. Zij waren Nederlanders en voor werk naar Suriname gekomen. Niet alleen voor werk natuurlijk ook voor de tripjes. Deze buren zijn inmiddels alweer vertrokken naar het koude kikkerlandje ergens aan de andere kant van de oceaan, weet even niet meer hoe dit land heet :P whahhahahaha Grapje natuurlijk, Nederland is en blijft mijn land!

KlopKlop!

De volgende morgen even lekker uitgeslapen. Nja uitgeslapen?!! Ik werd om eerlijk te zijn heel vreemd wakker. Voelde me een beetje wazig en dacht dammzz ik zit nu helemaal aan de andere kant van de wereld?!! Vreemd. Gelukkig, al snel, ging dit gevoel over!
Ik wilde eigenlijk onze huurbaas wel even spreken, maar de buren zeiden, no spang, alles komt goed hij is hier vaak genoeg maak je niet druk ;)...
's Avonds zo tegen een uur of 6 werd er plotseling aan de deur geklopt. Ik zeg; 'jooo, kom erin' maar ik kreeg geen gehoor, dus ik zei het nog een keer, maar weer kwam er niemand binnen?! Toen dacht ik, ik loop wel even naar de deur toe. Ik deed de deur open en tot mijn grote verbazing stond er een donkere Hindoestaanse jongen voor mijn neus. 'Goedenavond' zei hij, 'ik ben Harische ik wil jullie welkom heten.' Ik keek hem verbaasd aan?! Uhh is dit een grapje dacht ik. Heel voorzichtig stelde ik mijzelf voor. ; Hoi Tommy. 'Is alles goed gegaan?; vroeg hij. 'Alles was goed gegaan' zei ik, maar u bent de huisbaas??!! 'Ja klopt', zei hij,'ik kwam even kijken of jullie er waren.' Okee zei ik, ik had echt een heel ander persoon verwacht en vertrouwde het zaakje eerst niet ;).. ook omdat Kirsten had gezegd dat hij advocaat is had ik me een veel ouder persoon voorgesteld. Maar goed het is dus echt onze huisbaas. Het viel me op dat hij licht blauwe ogen had. Na een gesprekje met hem te hebben gevoerd vroeg ik me dus af hoe hij aan die lichte ogen kwam ;).. Toen zei hij dat dit lenzen waren whahahahha. Oke zei ik nja lijkt net echt ;).. Maar goed via onze buren hadden we dus internet gekregen ( sleutel ) dus konden we mooi internetten, gratis! Ik dacht als hij langskomt dan ben ik wel zo eerlijk om dat te melden. Op een gegeven moment zag hij dus dat ik mijn laptop aan had staan en toen zei die: 'ooo ik zie dat jullie al internet hebben, mooi mooi!' Ik zei er direct achteraan dat we dit natuurlijk wel willen betalen, waarop hij antwoorde dat dit niet hoefde! 'nee johh, is goed zoo, jullie hoeven niet extra te betalen zit erbij in zei hij met een knipoog'! FLEXXX Dacht ik!

Uiteten en stappen met de andere stagiares..

Vrijdagavond zijn we wezen uiteten met de andere stagiaires. Voor nog geen 10 euro!! Echt dit land is best goedkoop ;)... wheheheh.
Na het eten zijn we nog wezen stappen in La Caf. De Suriname gangers onder ons weten denk ik wel wat ik bedoel. Een leuke gezellige kroeg waar ze ook Hollandse muziek draaien!!! YEAH alleen geen Frans Duits :( heheh...
Maar goed de ene naar de andere bier sloeg ik achterover en op een gegeven moment ging ik lekker dansen. Swingen met die heupen, laat die billen trillen whahahahha. Nee dat niet, maar ik vermaakte me goed. Op een gegeven moment ging ik over op de iets wat sterkere drank, Borgoee en jaa dit is best lekker. Surinaamse rum met colaaaa.. JAAAA en daar ging ik weer met men glaasje Borgoeee op de dansvloerr beetje dom ouwehoeren ;) :P... Met die dames darooo heheheh... Nja dan voel je hem op een gegeven moment wel zitten en de warmte en de vermoeidheid, dus ik dacht dammzz i need water en even naar buiten uit die drukte! Maar wat denk je?!! Is het buiten net zo druk!!! En warm natuurlijk! Goed ik op een stoel zitten hoor ik opeens allemaal trommelgeroffel. Allemaal Surinamers op zon trommel en dat klonk vet chillll!!!
Op een gegeven moment was ik toch wel echt moe en Eefke ook, dus zijn we samen op de fiets, damm dat doe ik nooit meer, terug gefietst naar huis! Ik lag in men bed en boem weg was ik.....

Binnenkort meer ;) nu eerst even chillen met een sigaret! Oh jaa heb al wel wat gasten leren kennen en ben ook al even langs het casino gegaan. Heel apart wat ik daar meegemaakt heb ;)

• 27 Februari 2010 - 09:05

Ischa En Maartje:

Heey Tommy!

Wat klinkt het leuk en herkenbaar allemaal!
    Hoe is het op stage?! Je mag ze namens mij (maartje) wel de groeten doen;-).
    Brownsberg is zeker mooi, ga er van genieten!

Groetjes, Ischa en Maartje

• 27 Februari 2010 - 11:01

Ons 4:

Weer een leuk verhaaltje, en weer een duidelijker beeld krijg je er bij, zoo leuk!

Ben erg blij dat je je thuis begint te voelen, ik blijf het maar knap vinden van je ;)

Vandaag naar Brownsberg....gaaf dat je dit allemaal mee kan maken!

Enne...niet teveel Borgoee'tjes dit weekend he ;)

Geniet, geniet, geniet!

Dikke knuffsss van ons

• 27 Februari 2010 - 19:52

Frans & Astrid:

Hoi Tom,

Wat leuk dat we jou via deze site kunnen volgen. Zo hebben we de reis van Anouk down under ook gevolgd. Zij komt 2 maart alweer thuis. Jij bent nog maar net weg. Ga er veel leren en vooral heel veel genieten.

Hartelijke groeten uit Vaassen!

• 01 Maart 2010 - 14:22

Pipi:

Zozo jongen,

Al lekker op je plaats dus? mooi, mooi..
    Al wat leuke dingen meegemaakt lees ik, maare stage lopen..ga je dat ook nog doen of heb je daar gewoon niets over te vertellen..
    Ben wel benieuwd naar manier van lesgeven enzo..lees het vast nog wel

Genieten jong!

• 03 Maart 2010 - 16:17

Talitha:

Heeeey mop,

Klinkt weer leuk allemaal!!! Je hebt het duidelijk naar je zin!!! :D
    Keep &joying every single day, En ik blijf je waarbenjij vol plezier lezen om op de hoogte van je mooie avonturen te blijven!
    We contacten...

Liefzzz Talitha...

• 03 Maart 2010 - 18:16

Laudy:

Hoi Tom
    Zo te lezen heb je het na je zin.
    Lekker warm,zalig.
    Je geniet er wel van he,zou ik ook doen.
    Het leven is daar heel anders dan hier.
    Hier is het koud van het weekend verwachten we weer sneeuw,van mij mag de lente komen.
    Groetjes van ons.