Afscheid, vlucht, aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tommy Lindner - WaarBenJij.nu Afscheid, vlucht, aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tommy Lindner - WaarBenJij.nu

Afscheid, vlucht, aankomst

Door: Tommy Lindner

Blijf op de hoogte en volg Tommy

19 Februari 2010 | Suriname, Paramaribo

Een hele goedemorgen allemaal!
Vandaag is het vrijdag de 19e, de tijd (Surinaamse tijd ;)) 10.45u.
Vanochtend rond 07.00 u opgestaan, thee gezet en even lekker op de bank gechild. Nog even voor de duidelijkheid, 07.00u is voor jullie 11.00u.
Ik heb goed geslapen beter dan de eerste nacht en daar ben ik wel blij om.
Vandaag is dan alweer ;) de tweede dag aangebroken.

Terug naar het begin....

woensdag 17-02-2010
Tijd: 09.20.
Afscheid nemen.

05.30 opgestaan. Rond half 7 de snelweg opgereden om richting Schiphol te rijden. Geen files gehad en het was een mooie ochtend, geen wolkje aan de lucht alleen wel heel erg koudd brrr...In de auto van mijn zus reden we op ons dooie gemakje richting Schiphol.
Ik merkte wel dat de spanning nu toch echt ietsje meer werd.
09.30.
Na mijn laatste trekjes (sigaret) in de koud was het dan zover. Er moest afscheid worden genomen. Een paar tranen moesten toch echt gelaten worden en toen al zwaaiend richting de douane gelopen en men hart bonsde in mijn keel, boem boem boemboem boemboem... :P Gelukkig konden we zonder problemen doorlopen en weg was ik... Samen met Eefke liep ik richting de gate, gate G. We hadden niet meer zoveel tijd om nog even rond te kijken helaas.
Eefke ging nog wel even snel wat geld omwisselen en ik ben toen even snel langs de boekhandel gegaan om daar een boek (jaja, jullie lezen dit goed) te kopen. Voor de echte lezers onder ons, het boek heet DUISTER LOT en het is geschreven door David Baldacci. De vrouw achter de bali raadde mij dit boek aan en na de achterkant te hebben gelezen dacht ik, nou dit lijkt mij wel een spannend boek :P..

Na de stop zijn we direct doorgelopen richting de gate, gate G..
Daar aangekomen moesten we nog even wachten. Uiteindelijk zagen Eefke en ik dat er mensen opstonden en richting de bodyscan liepen. Ik vond dit wel grappig en dacht daar wil ik ook doorheen (niet wetende iets verstopt te hebben in mijn achterwerk haha grapje natuurlijk )
Alles moest uit onze zakken en werd op een band gelegd. Vervolgens moesten we één voor één door de bodyscan. Alles was prima, totdat er op de scan een paar gele plekken te zien waren, vreemd dacht toch echt niks meer om of aan te hebben behalve dan mijn kleren :P.. Één van de medewerkers kwam naar mij toe gelopen en fouilleerde mij nog eens even van onderen tot aan boven. U mag doorlopen zei hij en ik was opgelucht hahahahah, nee dat niet hoor!

Flight PY0993 ;)

Na de laatste check liepen we door de slurf richting onze stoelen.
Eenmaal in onze stoel gezeten te hebben vertrok het vliegtuig richting de startbaan. Het duurde even voordat we daar aankwamen.
Eenmaal aangekomen draaide het vliegtuig om vervolgens vaart te maken en op te stijgen. DAMMZZ wat een gevoel je wordt echt achterin je stoel gedrukt, de motoren hoorde je en daar gingen we dan!
Onderweg konden we op kleine schermpjes tv kijken of games spelen. De schermpjes zaten voor ons bevestigd aan stoelen. Tijdens de vlucht kon je precies volgen waar we zaten en hoe hoog en hoe hard we vlogen. Dit was erg grappig. Helaas kon ik niet goed naar buiten kijken!
WE kregen om het anderhalf uur wel iets te drinken of een warme maaltijd aangeboden, dit was vrijwel bij de prijs inbegrepen en t zag er erg goed en verzorgd uit!
Onderweg ben ik toen maar begonnen aan mijn boek en ik heb al 30 blz. gelezen! Erg goed voor iemand die niet zo veel leest ;) ..
Tijdens de vlucht merkte ik dat ik een beetje last had van lucht in mijn maag. Mijn maag borrelde en die lucht moest er toch uit. Dus een mooie gelegenheid om eens even t toilet te bezoeken. Aangekomen op t toilet lukte het mij niet de lucht eruit te persen. Met een rood en teleurgesteld gezicht liep ik terug naar mijn stoel. Ik plofte neer en viel vervolgens maar in slaap ;)..
Heel in de verte voelde ik dat het vliegtuig heen en weer geschud werd, turbulentie! Dit voelde echt chil, net alsof je in een bus zat. In de bus kan ik ook altijd wel lekker slapen.
Wazig keek ik voor me uit en zag dat we nog 1.5 uur moesten vliegen tot we op onze bestemming aankwamen.

Gelandddd!!
Om 17.00u landden wij, na een vlucht van goed 9 uur op onze bestemming! Vlieghaven de Zanderij, als ik het goed heb.
Toen we stil stonden werd het toch echt weer even spannend!
Na onze handbagage te hebben gepakt liepen we richting EXIT. Naaaaa en wat er toen gebeurde, een fohnnn van warmte verwelkomde onss echt niet normaal SWAAAA wat een andere wereld joh! Ik besefte mij iets meer dat ik nu helemaal aan de andere kant van de wereld zat!

Koffers.
Aangekomen in de aankomsthal stonden een aantal mensen te wachten voor de lopende band. Het duurde nog goed een uur voordat onze koffers zichtbaar waren.
Uiteindelijk konden we met onze koffers naar buiten toe lopen!
Buiten aangekomen stond een zwerm aan donkere mensen. Ik keek om mij heen en zag links een drietal negers met bordjes staan. Geen van de drie donkere mannen droeg het bordje stagebureau flexible :P..
Oke dacht ik, we lopen een stukje door misschien staat hij of zij iets verderop.
Toen kwam het gelul, van alle kanten riepen de mensen TAXI TAXI TAXI, waarop ik antwoordde nee, ons vervoer is er al, nee knikkende wij hebben al iets!
even iets verderop stond ik stil om maar even een belletje te plegen. Er werd niet opgenomen helaas! Een man zag dit en liep onze kant uit. Hij vroeg op wie wij stonden te wachten. Ik dacht als ik nu de naam zeg, zal hij vast en zeker zeggen dat hij dat is :P.. Dus ik zei niks en vertelde hem dat ik even moest bellen. Hij accepteerde dit en stond naast ons te wachten. Toen ik geen gehoor kreeg bood hij mij zijn telefoon aan. Ik bedankte hem vriendelijk ;) maar wees het af. Vervolgens zei hij dat als ik wilde bellen dat ik zijn telefoon mocht gebruiken, waarop ik hem strak aankeek met een fronsende wenkbrauw.... Opeens werd mijn aandacht ergens anders op gericht, een bloedmooie vrouw..... whahahah, nee achter ons kwam een man tegemoet lopen met een bordje, ik keek naar het bordje en zag tot mijn grote verbazing dat er iets opgeschreven stond, opgeschreven jawel....hmmzz dacht ik, ja er staat inderdaad stagebureau flexible op.. De man was groot en donker en had op zijn armen van die tattoes :P..
Het bleek toch echt Hertog te zijn en we besloten met hem mee te lopen..
Voor we het wisten werden we geholpen door twee mannen die onze koffers mee namen.
Aangekomen bij een witte met geblendeerde ramen auto, bleven we stil staan...Ik keek om mij heen en naar achteren. Opeens ging de kofferbak open en ik draaide mij weer om, is dit de taxi? Ik zie nergens een bordje met taxi staan? Nja voordat ik het wist lagen onze koffers in de kofferbak. Ik wilde instappen, maar werd onderbroken door de twee warmhartige donkere mannen :P.. Ze wilde een tip, TIPTIPTIP zeiden ze.. Ik dacht oooooooo, okee erin getuind, eens maar nooit meer! Had het kunnen weten. Toen heb ik ze beiden 10usd gegeven en dik tevreden liepen de twee mannen terug om te gaan zoeken naar een volgend slachtoffer!
Ik dacht dat deze twee mannen bij de taxichauffeur hoorden, maar dit was dus niet het geval!
Toen ik wilde instappen zag ik tot mijn grote verbazing een stuur! Een stuur dACHT IK!!! HUh.. OOHHHH jaaaa ze rijden hier links ipv rechts, dit was ik totaal vergeten en vervolgens liep ik naar de andere kant. Eefke zat al in de auto en keek verbaasd naar mij?! Huh zegt ze laat je Tommy nu rijden? Dat mag toch helemaal niet! En even lag ik helemaal dubbel.
De rit verliep verder goed en zo nu en dan kwam er wat uit de woorden van onze taxichauffeur.
Tijdens de rit werd ik overdonderd door het landschap en de huisjes. Een verzorgd huis naast een krottenhuis, zo apart. De geur ook echt nja en natuurlijk de warmte! Ik had al meer dan 10 uur niet meer gerookt en vond het toch wel even tijd om maar eens een trekje te nemen!
De taxichauffeur vond dit geen probleem en daar zat ik, voorin heerlijk achterover geleund met een sigaret te genieten van het landschap etc. Denkende aan de droom is dit allemaal echt? Ga ik hier voor 5 maanden zitten??!!!

Uiteindelijk goed een uur later ( dus laten we zeggen half 8 ) kwamen Eefke en ik aan op de plaats van bestemming! Canadastraat 25. het preciese adres zal ik nog even navragen aan de huisbaas! Tot zover even een berichtje, ik zal straks misschien nog even verder typen!

Tjalla Tjallaa

• 19 Februari 2010 - 16:29

Tom Haze:

Hee Tommy,

Leuk om te lezen man! Volgens mij ga je het daar ontzettend naar je zin hebben! Hopen dat je tussen alle leuke dingen nog tijd hebt om af en toe een verhaaltje te typen;) En ja... die negers die om TIP TIP TIP vragen ken ik ook, volgende keer niet meer doen dus.. haha!

• 19 Februari 2010 - 16:57

Mam:

wow wat een spannend verhaal tom, erg mooi. fijn dat je zo goed alert bent daar dat moet je wel blijven doen hoor. vele knufels he van je mam doeiiii

• 19 Februari 2010 - 23:03

Ons 4:

Lieverd!

Wat een leuk verhaal heb je geschreven, zo kunnen wij ons een beetje beseffen en indenken wat je allemaal beleeft! Erg leuk...

Ik hoop dat je zo af en toe een up-datetje doet.?!?

Heel veel liefs van ons

• 20 Februari 2010 - 20:20

Talitha Elisa:

Hey lieverd,

Wat een avonturen allemaal!!! en wat beschrijf je het allemaal leuk... het is net alsof je het zelf beleeft want lig helemaal in een deuk om je verhalen!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!!!
    &joy every single day!!

Liefzzz & dikke knufff...

• 21 Februari 2010 - 19:17

Fam.melsbach:

heey tommiee!

gelukkig veilig en al aangekomen, geniet van t lekkere weer want hier is t koud niks aan haha

geniet drvan en heel veel plezier

liefs!

• 23 Februari 2010 - 21:20

Ons 4:

Heey lieverd!

Je bent bezig met de foto's! Wat leukkk!!

Hoe was je eerste dagje??

Denk aan je, kussss

• 23 Februari 2010 - 22:11

Sendrappo:

hoi tommyboy
    hoe is het lekker naar je zin heb je verhaal gelezen en vindt het nu al indrukwekkend ben benieuwd naar je volgende belevenis p.s wil je nog de foto`s van de anaconda versturen ben benieuwd ik ben misshien van plan om ook cod mw2 te halen om samen on line te gaan spelen. nou tom groetjes en knuffels van mam en mij.